Forum o marce New Holland
Jakich rozmiarów macie opony w swoich maszynach?
Offline
Wiem ze w Tm165 480 przeod a 580 tyl
TL100A z przodu i z tylu 380
Offline
V.I.P.
TM 125
przód 420/70 R28
tył 520/70 R38
Ostatnio edytowany przez Rolis 180894 (2009-01-10 17:16:53)
Offline
Super Zawodowiec
W prasie mam 19.0/45x17 Są dość szerokie!
Offline
TM175:
przód 600/75 R30
tył 710/65 R38
Offline
Chlopaki mam takie pytanie, czy jesli mam u siebie w Tm140 z tylu bodajze 460(przykladowo) to o ile moge sobie szersze opony zalozyc?
Offline
no1NEWHOLLANDno1 napisał:
Chlopaki mam takie pytanie, czy jesli mam u siebie w Tm140 z tylu bodajze 460(przykladowo) to o ile moge sobie szersze opony zalozyc?
Napewno nie dużo szerszą . A chcesz zmienić oponki na inną szerokość?
Offline
Wlasnie tylko o ile?o 20,40? Chcialbym szersze zalozyc zeby mial lepsza przyczeonosc podczas orki
Offline
praw fizyki nie połamiesz... było to dość dawno ale mnie tak w podstawówce uczyli, czyżby się teraz fizyka zmieniła??
zakładając szersze kapcie nie myśl, że będzie lepiej ciągnąć, zmienisz tylko zapadanie się na glebie
najprościej jak by to wytłumaczyć ciągniesz sanki z kimś na nich i wykonujesz pracę o mocy 4
a jak ciągniesz tą samą osobę na desce surfingowej to też wykonasz pracę o mocy 4
6 lat temu byłem w niemcowni na wycieczce w fabrykach JD i robili pokaz jak jeleń udowadniał, że miękka oś zwiększa uciąg. podstawili 2 takie same trykle serii 6000 różnica była w oponach i miękkiej osi. ten z miękką osią miał znacznie węższe opony co by wskazywało na słabszy uciąg. na szutrowej drodze postawili trykle na przeciąganie i zadali pytanie do grupy który przeciągnie rywala... ponad połowa grupy (która nie chodziła do szkoły) postawiła na szersze kapcie i niestety przegrali. ale po ruszeniu przez 3-5 sekund się nic nie działo (stały i mieliły) aż ze sztywną osią zaczął podskakiwać przodem i wtedy przegrał.. na potwierdzenie teorii że miękka oś zwiększa uciąg powtórzyli to dwa razy..
Offline
no fizyka się nie zmieniła. ale doły robisz mniejsze a w warunkach "zwiększonej" wilgotności w glebie (np. wczesna wiosna) to jest spora różnica jeżeli beczka się zapadnie pod ziemie i koła się jej zatrzymują. sądzę że na szerszych oponach nie było by takiego efektu. a zwiększa on zapotrzebowanie na moc i to bardzo. pamiętam że nh nie dawał w takich warunkach rady z beczką 3,5 tys
Offline
GINTERPOL napisał:
praw fizyki nie połamiesz... było to dość dawno ale mnie tak w podstawówce uczyli, czyżby się teraz fizyka zmieniła??
zakładając szersze kapcie nie myśl, że będzie lepiej ciągnąć, zmienisz tylko zapadanie się na glebie
najprościej jak by to wytłumaczyć ciągniesz sanki z kimś na nich i wykonujesz pracę o mocy 4
a jak ciągniesz tą samą osobę na desce surfingowej to też wykonasz pracę o mocy 4
6 lat temu byłem w niemcowni na wycieczce w fabrykach JD i robili pokaz jak jeleń udowadniał, że miękka oś zwiększa uciąg. podstawili 2 takie same trykle serii 6000 różnica była w oponach i miękkiej osi. ten z miękką osią miał znacznie węższe opony co by wskazywało na słabszy uciąg. na szutrowej drodze postawili trykle na przeciąganie i zadali pytanie do grupy który przeciągnie rywala... ponad połowa grupy (która nie chodziła do szkoły) postawiła na szersze kapcie i niestety przegrali. ale po ruszeniu przez 3-5 sekund się nic nie działo (stały i mieliły) aż ze sztywną osią zaczął podskakiwać przodem i wtedy przegrał.. na potwierdzenie teorii że miękka oś zwiększa uciąg powtórzyli to dwa razy..
a to dziwne hmmm wiesz co troszeczke kolego pogmatfałeś sytuację ponieważ sanki mogą się zapadac i nie uciągniesz tego a na desce jest większa powierzchnia i to uciągniesz ponieważ się nie zapadnie po drugi co ma praca do zaparcia hmmmm dla mnie to dziwne proste gdy szersze opony to masz większy uciąg załuż sobie opony do ciągnika 200hp np 520 tył i 480 przód i podchacz mu 7skib w mokrej ziemi nie uciągnie a gdy przykładowo będzie miał z tyłu 710 a z przodu 600 to jest o wile większe prawdopodobienstwo poniewaz większa powierzchnia ziemi pod oponami
ja zreguły casem oram na twardej osi poniewaz wydaje mi się że lepiej idzie niż na miękiej poniważ ciągnik na sztywnej osi nagniata ciągle swoją masą a nie skacze na osi góra dół i na boki
Offline
no znalazł się kolega który prawa fizyki połamał
przeczytaj jeszcze raz ale zapamiętaj to co czytasz kolego azi
a jak chcesz zwiększyć uciąg przez szersze kapcie to też zwiększ ciężar ciągnika..
Offline