Forum o marce New Holland
Kiedys w RPT pisalo ze na jakiejs wystawie w Niemczech wzieli trzy JD z takimi samymi gruberami tyle ze kazdy ciagnik mial inna szerokosc opon a jeden mial blizniaki. Ruszyly rowno i pierwszy na mete dojechal ten na blizniakach. Grubera mialy wszystkie ustawione na takiej samej glebokosci.
Offline
Wiadomy byl wynik tej konkurencji..
Offline
No niby tak ale trzeba rozwiac wszystkie watpliwosci
Offline
Jak zaczal to trzeba skonczyc rozmowe tak aby wszyscy byli zadowoleni.
Offline
http://pl.youtube.com/watch?v=X8trfpLpZ … re=related
na moje oko to ten ferguson ma szersze kapcie od 3p i jakoś nie mogę się dopatrzyć lepszego uciągu a ciągniki są wagowo bardzo zbliżone
http://pl.youtube.com/watch?v=5LvLrnaHg … 1&index=35
tu mtz widać, że nowe ma buty i szersze w porównaniu do nh a jakoś nadal nie mogę dojrzeć tego lepszego uciągu o którym większość wie i jest dla niektórych jednoznaczna.
http://pl.youtube.com/watch?v=yl08Z4EYf … re=related
Ostatnio edytowany przez GINTERPOL (2009-01-12 14:17:41)
Offline
Wedlug mnie nie ma tu zadnego porownania ze ktoras maszyna ktora ma szersze lacie ma lepsza przyczepnosc. Powinny byc obydwa ciagniki te same i przy jakiejs maszynie bo przy przeciaganiu to dobry kierowca moze tez przechylic szale..
Offline
V.I.P.
W płoońsku było poruwnanie dwóch proxim z takimi samymi pługami tylko jedna miała radialne a druga diagunalne tej smej szerokości na tych samych biegach i obrotach no i na radialnych oponach proxima wzięła diagunalną o połowe pola tamta mielioł mieliła ale jakoś dojechał było to opisane w RPT ale ja to widziałem na żywca
Offline
czym szersze kapcie tym większy uciąg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przykładowo case cvx-em z wałami vaderstad-ta nie wjadę pod mocną górę a na blizniakach które ma znajomy założone przy swoim wjeżdza obok mnie a ma taką samą górę a może i troszkę większą i wjeżdza
Ostatnio edytowany przez azi (2009-01-12 17:44:48)
Offline
mam okazję podyskutować z geniuszem który połamał prawa fizyki
a co do pokazu to coś przedobrzyli bo to nie jest możliwe chyba, że do diagonalnej napompowali 3 bary luftu..
tu poczytajcie:
http://ir.ptir.org/artykuly/pl/78/IR(78)_86_pl.pdf
to tak jak niektórzy zakładają bliźniaki bez obniżenia ciśnienia a co ciekawsze nie jednokrotnie mniejsze koła.
a może azi ma diagony i po 3 bary w kapciach..
Ostatnio edytowany przez GINTERPOL (2009-01-12 18:13:05)
Offline
bo to wszystko zależy też od warunków w jakich aktualnie się pracuje. przykładowo podczas przeciągania na asfalcie 2 identyczne ciągniki z innymi oponami będą stały w miejscu ale jeżeli wjedziemy na jakiś podmokły grunt (oczywiście bez przesady) to wiadomo że ten na szerszych kapciach będzie miał większe szanse ponieważ on w ogóle będzie się mógł poruszać po tym terenie.
Offline
...jeżeli wjedziemy na jakiś podmokły grunt (oczywiście bez przesady) .... ten na szerszych kapciach ... w ogóle będzie się mógł poruszać po tym terenie.
jeżeli już jest tak mokro to szeroki kapeć idzie bardziej po wierzchu ale może to nie stanowić wartościowego oporu dla koła tak jak węższego.
Offline
oczywiście po twoich wypowiedziach ty jesteś tym geniuszem który wszystko wie i mowi o prawach a tak naprawdę nie masz zielonego pojęcia o fizyce także nie wiem po co tutaj wtrącasz jakieś prawa moze poczytaj sobie troszeczkę w internecie i wtedy bedziesz może znał jakieś prawa.. ja z fizyki nigdy nie byłem dobry a wystarczało mi to; poprostu ty z twoimi filozoficznymi opowiastkami możesz iśc do disney-a i pisac bajki o fizyce hehe
kolejny przykład który może ci pomoże coś skojażyc dlaczego z siewnikiem rapidem TM-ik kopie się pod piaszczyste górki z piachem a np na blizniakach by szedł bez problemu ponieważ jest lepsze zaparcie co wiąze sie z większym uciągiem
Offline
no tak ale pokazuje to że jest to różnica. a jeżeli jeszcze dołożysz do tego jakąś kosmiczną róznice w szerokości opon np. 2 tl-ki z różnicą w szerokości opon 500 (chyba to nawet nie możliwe ale to tylko przykład) to wtedy wydaje mi się że będzie widać który którego przeciągnie.
Offline